Sunday 15 January 2012

Syurga atau Neraka??

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh
Alhamdulillah syukur kita kepada hadrat ilahi kerana Allah masih mengekalkan lagi kepada kita nikmat Iman dan Islam yang menjadi kunci ke syurga.



sedar tak sedar kita dah separuh bulan mendiami tahun 2012,umur pun semakin meningkat.Pada ruangan ini saya bukan berbincang perihal tahun 2012.Apa yang akan saya hebahkan ialah satu video yang telah menarik perhatian saya ketika ini.Video tersebut menyiarkan seorang Ustaz yang terkenal dalam tv ALHIJRAH iaitu Ustaz Don (Don Daniyal Don Biyajid).Apa yang menarik perhatian ialah tajuk yang disampaikan begitu tersentuh hati.Pertama kali klik video beliau berjaya menjatuhkan air mata saya dan menginsafkan diri ini yang sangat jahil.Saya gagal melaksanakan tugas sebagai anak sekiranya ibubapa saya meninggal dunia pada saat ini.






Wahai hamba Allah yang masih bergelar anak..
marilah kita sama-sama mesempurnakan tugas kita sebagai anak
jadilah anak yang seperti mana diutarakan dalam video diatas
sekiranya belum dapat menjadi seperti yang dinyatakan
sama-samalah kita belajar dan belajar
insyaAllah dengan niat kita untuk membakti kepada kedua-dua ibubapa
semoga Allah memberkati dan meredhai hidup kita selamanya

Wahai hamba Allah yang bergelar ibubapa
jagalah anak-anakmu yang diamanahkan Allah 
sesungguhnya antum semua lah yang mencorakkan putih hitam
berilah mereka Ilmu Agama yakni ISLAM
nescaya kamu akan bahagia didunia dan diakhirat










No comments:

Post a Comment